Ubud en gili's - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Relinda Smith - WaarBenJij.nu Ubud en gili's - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Relinda Smith - WaarBenJij.nu

Ubud en gili's

Door: Relinda

Blijf op de hoogte en volg Relinda

11 Mei 2016 | Indonesië, Gili Air

Aangekomen in ubud stuur ik Kareem een bericht dat ik in ubud ben en ben blij te horen dat hij, Fabien en Tibo er ook zijn. We spreken af om samen te gaan dineren. Het is erg leuk om de heren weer te zien (leer nu ook King kennen) en we hebben een erg leuke avond en spreken af dat ik de volgende dag met ze mee ga op een scooter rondrit. We stoppen bij rijstvelden, vulkaan en hotspring en op de terug weg stoppen we bij de ......tempel. Fabien, Tibo en ik gaan in the holy water. En of course moet Tibo weer met alles en iedereen op de foto. Als we zijn uitgespeeld in het water gaan we weer terug naar ubud. De volgende dag gaan we op de scooters naar een waterval waar ik de persoonlijke fotograaf word van Tibo en we lekker kunnen afkoelen in het water. Daarna gaan we naar padangbai om te eten en maken daarna nog een duik in de zee. Ook regel ik daar mijn boot naar Gili T waar ik de volgende dag naartoe ga om simone weer te gaan zien na een jaar. 'S avonds neem ik weer afscheid van de heren en hoop ze nog op de gili's of evt lombok te zien.
De volgende ochtend neem ik al vroeg de bus naar padangbai en in de haven kom ik Kathrin tegen. Zij gaat naar Gili air. Ik ben blij om haar weer even te zien. Als we op de boot aan het wachten zijn voor vertrek zie ik simone en maya op de boot en denk dat iedereen daarna op de hoogte was van onze hereniging door een hoop gegil en gehuil. Ik ben erg blij om haar weer te zien. Eindelijk maak ik dan ook kennis met maya na alle verhalen en een groepsapp waarin we wel met elkaar gepraat hebben. Simone en maya hebben zo hun adresjes op gili T aangezien simone er nu voor de 5e keer is. Die avond maak ik gelijk kennis met het party eiland gedeelte en moet zeggen dat het wel leuk is voor een keer maar dat het niet helemaal mij is. Ik hou echt wel van een feestje maar hier draait echt alles alleen maar om heel erg dronken worden, drugs en seks. Maar misschien ben ik hier ook gewoon wat te oud voor geworden. De dagen zijn eigenlijk allemaal vrijwel hetzelfde. Beetje op het strand hangen, zwemmen in de zee, naar het zwembad, massage, slapen en 's avonds op stap. Ik begin me erg te vervelen. Volgens simone moet ik echt mee ben de welbekende party boot van het eiland dat 2 dagen in de week is. Maar als we er zaterdag middag aankomen blijkt het overboekt te zijn en kunnen we niet mee dus wordt het weer een middag strand. Fabien en Tibo komen die dag ook aan op het eiland en 's avonds vermaken we ons in het hostel. Simone en maya gaan later nog uit en ik vermaak me verder in het hostel. Maar als ik naar mijn kamer wil zijn simone en maya nog niet terug en zij hebben de sleutel. Dus moet ik wachten. Na een tijdje gaat Tibo toch maar naar hun hostel en blijf ik wachten met Fabien. Maar even later word ik niet lekker en begin ik ziek te worden. Voedselvergiftiging blijkt later. Er blijkt een andere kamer open te zijn en ik ga daar op bed liggen. Als simone en maya terug zijn kan ook ik naar m'n kamer. Ik voel me echt heel erg ziek en het duurt ongeveer een dag voordat ik weer beter ben. 'S avonds neem ik dan echt afscheid van Tibo want hij gaat de volgende ochtend al vroeg naar bali om van daar naar Nieuw Zeeland te vliegen. De volgende ochtend neem ik ook kort afscheid van Fabien die naar Gili air gaat voor een dag want Kareem en King zijn daar en we spreken af dat ik ze de dag erna zie op lombok. Ik besluit die dag te gaan duiken want voel me beter en wil toch iets gedaan hebben op gili T. In vergelijking met bunaken valt het erg tegen. Er is erg weinig koraal en zijn ook weinig vissen. Eigenlijk zie ik niks meer dan met snorkelen. Eind van de middag krijg ik bericht van Fabien dat ze nog een dag langer op gili air blijven en ik wijzig mijn plannen ik ga ook naar Gili air. De volgende ochtend neem ik de boot naar Gili air en de heren halen me op in de haven. Nadat ik mijn spullen het gedropt in de homestay gaan we snorkelen. En eigenlijk zijn de dagen op dagen op gili air net zo als op gili T maar dan zonder al te veel party. We doen eigenlijk helemaal niks op wat eten en zwemmen na dan. De volgende ochtend neem ik afscheid van Fabien, hij gaat voor een jaar naar Australië.  Die dag regelen Kareem en King hun verblijf en transport voor Lombok en ik voor Flores. Heb namelijk weer mijn plannen gewijzigd en lombok geskipt om te gaan duiken in flores. Op vrijdag ochtend moet ik dan ook echt afscheid nemen van Kareem en King. Iedereen blijft reizen en ik ga over een week alweer naar huis. Ik heb echt een paar fantastische mensen leren kennen en hoop dan ook dat dit vriendschappen zijn die blijven. Kareem en King stappen op hun boot naar lombok en ik neem de boot naar bali om daar het vliegtuig te nemen naar flores

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Relinda

Mijn naam is Relinda. Ik hou erg van reizen en andere culturen ontdekken en mensen leren kennen. Azie trekt mij heel erg en daar gaat ook mijn eerst volgende reis naartoe.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 4306

Voorgaande reizen:

18 Maart 2016 - 14 Mei 2016

Backpacken Indonesie

Landen bezocht: